miercuri, 9 septembrie 2009

Emoţie de toamnă: mă las de fumat

Da, după 10 ani de obiceiuri proaste şi nesănătoase zic şi eu că mă las de fumat. E un proces întreg şi muuuulte emoţii şi lacrimi şi muşcat buza şi unghiile şi câte şi mai câte. E a treia zi abia. Înca sunt în pijama pentru că nu am vazut vreun rost să plec la birou. Cafea mai beau dar dimineţile tot nu îs aşa de bune. Luni pe la 18.00 n-am mai putut de draci şi am tras o tura de plâns şi am fumat totuşi o ţigară că n-am mai putut. De atunci sunt clean. Şi mă chinui destul de tare. Mă pun pe scaun în bucătărie şi trag scrumiera lângă mine şi abia după aia îmi dau seama ca nu am ce face cu scrumiera, că io nu mai fumez şi gata. În cartea pe care o citeam nu îmi amintesc să fi întâlnit vreun personaj fumăcios înainte, dar de când m-am lăsat, toţi din carte fumează. Bine că am terminat cartea. Următoare e Cesare Pavese, "meseia de a trăi" şi deşi sunt numai la prefaţă, cred că fumează şi Pavese.

Ma disperă că nu funcţionează şi la mine fumatul la rece, sau bomboanele sau seminţele sau alte porcării. Io sufăr că mă las de fumat pentru că era o parte din mine. Nu ştiu ce sa fac cu mâinile sau cum să vorbesc cu oamenii sau mai ales nu ştiu ce sa fac după ce vorbesc cu oamenii şi îmi vine să devin violentă şi aşa de tare aş bate pe cineva.

În fine, nu cred că o să îmi iasă de data asta. Adică încerc, dar wtf, nu vreau şi cred ca dacă nu vrei, nu ai cum să te laşi. Şi bine, sănătate şi toate argumentele ce ţin de ea sunt una, dar pentru mine preţul a fost argumentul decisiv. Şi tot nu vreau să mă las. Da nu pot să neg că e o luptă dificilă şi mă provoacă la alt nivel, deşi tot io ma trezesc întrebându-mă de ce dracu mă chinui aşa. Drept răsplată, ieri am consumat pe o eşarfă, o geantă de pânză şi un pulover fără mâneci vreo 15 pachete de ţigări (puţin, anyhow...), deci cel puţin vreo 13 zile trebuie să mai rezist fără. Mă gândesc cu groază la momentl bere, la momentul examen greu ca dracu, la momentul mutat din Cluj care se apropie uşor, la momentul training de ţinut, prezentare, raportare financiară etc. şi la restul momentelor pe care nu prea mi le imaginez fără fum.

Aşa, că nu puteam să am o toamnă tihnită.

Un comentariu:

Anonim spunea...

daca iti doresti cu adevarat poti micuta mea pipaciosa.