sâmbătă, 10 octombrie 2009

Despre antichristu' lu' von trier

Tocmai am vazut si io antichristu asta si am o reactie. de mult, poate niciodata la cota asta, n-am mai avut sentimentu stupid ca nu ma pot exprima de niciun fel. nu am nicio opinie...atata cred... numai ca am o reactie si e musai sa ma exprim. da' nu stiu ce fel de reactie. adica ba cred ca stiu... evident sunt under some kind of shock. asta e paranteza si azi nu am chef sa utilizez punctuatie si diacritice

Vizual filmul e foarte tare si cumva dual, amu zici ca esti in eden pe bune si zboara petalele de papadie in jur si in secunda urmatoare vezi ceva naspa, par example o caprioara ce alearga in timp ce naste, whatever that meant. Mai ales prologul si epilogul, alb negru si cu fond muzical clasic sunt foarte artistice si nu prea iti poti lua ochii de la ele, in sensul in care sunt perfect construite. partile violente te lovesc efectiv. adica m-or lovit pe mine drept in cap, si asa de tare m-o durut. mai ales partea cu female genital mutilation OMG am fost terminata, dar nici scena cu picioru lui n-o fost mai soft. Ce mi se pare acum foarte fain e cum a crescut filmul de la o chestie domestica de apartament la o chestie outdoor si cumva inclusiva cu tot ce era natura. zice la un mom dat tipa ca nature is satan.

Chestia care are legatura si cu titlul (asa vede mintea mea de acum, but I can't really tell), si anume teza tipei despre gynocide si raul facut femeilor de-a lungul istoriei e un pic cam ametita de cap. Adica am priceput oarecum ca imaginea raului avea de-a face cu faptul ca tipa suferise ceva mutatii conceptuale si credea ca natura umana (sau feminina?) e rea, drept pentru care se pedepseste si pe ea si pe el. Ouch! Oricum, scena de la final vine sa confirme ca misoginul dracului, tot el supravietuieste, chiar de a ucis/mutilat/violat toate femeile alea care urca spre cabana. Too deep for me, I guess.

Pfff, io cred ca n-am priceput nimic din filmu asta. Cred ca tre sa ma mai uit la el macar de vreo 2 ori.

Si ce e cel mai ciudat, cum o poveste asa de banala iti poate pune atatea probleme si poate sa creeze asa o chestie deranjanta si complicata. ca povestea e simpla: doi parinti fac sex timp in care pruncul lor pica de pe geam si astia nah, se simt vionovati - sau numa ea se simte vinovata, anyhow, el e terapeut si merg amandoi sa se vindece de durerea pierderii la o cabana intr-o padure ...si de aici devine mai fucked up... unde incet incet ajung sa isi puna pe masa toate gandurile si durerile si apoi natura contribuie la o stare conflictuala cumva (in care el cere ratiune si ea n-are de unde) dar si de mare tensiune sexuala, drept pentru care avem o martira care e in acelasi timp calau si o victima care e in acelasi timp ucigas.

Deci nu stiu ce e cu filmul asta. Ma duc sa caut reviews care sa ma lumineze si pe mine un pic, ca a fost prea mult pentru mintea mea mica si lasata in pace de ceva vreme.

Niciun comentariu: